torek, 26. februar 2008

Mariborske stavbe

Bila je sobota. Vzel sem si malo rezerve in šel peš v službo. Upal sem, da bom naletel na kaj zanimivega na poti, saj sem s sabo vzel fotografsko torbo. Bilo je zgodnje oblačno jutro.

Obžagano drevo, da se pomladi:


Veličastna stavba ob železnici:


Le kaj predstavlja ta stavba, kdaj je bila zgrajena in kaj je sedaj v njej? Doslej, pošteno povedano, je še nisem "opazil".

Iz profila:


Pročelje:


Narodni dom in sinagoga z obzidjem:


Tale stolp Narodnega doma (v času Jugoslavije je bil, kot se spomnim, Dom JLA) mi je bil vedno fascinanten v Mariboru - morda še bolj kot drugi stolpi v mestu. Tudi tole obzidje okrog sinagoge bi moral obiskati. - Hm, moral se bom še večkrat odpraviti v center takole peš.

Stolp narodnega doma in sosednja ostrešja:


Glavni zvonik stolnice:


Hm, nisem vedel, da ima naša katedrala več zvonikov. V sekundarnem zvoniku, ki sem ga opazil šele ob tem sprehodu (verjetno je to bil zvonik prvotne manjše cerkve, ki je bila kasneje skozi stoletja povečana), je tudi donel manjši zvon.

Vrhova stolpov stolnice in današnjega sedeža Pošte:


Stolpa stolnice in sedeža Pošte:


Pročelje:


Osrednja univerzitetna stavba:

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Sem skoraj vsak dan v Mariboru, pa se mi zdi, ko da teh zgradb še nisem videl. Skozi iskalo zgledajo čisto drugače.

Branko Horvat pravi ...

Ja, včasih človek enostavno ne posveča pozornosti sicer zanimivim stvarem, stavbam v svoji rutini na svoji običajni poti. Predvsem mi je fotoaparat pomagal odkriti stavbo ob železnici na taboru.